Sunday, April 26, 2009

Bait Yang Sentiasa Memotivasikan...



Suci Sekeping Hati

Sekeping hati dibawa berlari
Jauh melalui jalanan sepi
Jalan kebenaran indah terbentang
Di depan matamu para pejuang

Tapi jalan kebenaran
Tak akan selamanya sunyi
Ada ujian yang datang melanda
Ada perangkap menunggu mangsa

Akan kuatkah kaki yang melangkah
Bila disapa duri yang menanti
Akan kaburkah mata yang meratap
Pada debu yang pastikan hinggap

Mengharap senang dalam berjuang
Bagai merindu rembulan di tengah siang
Jalannya tak seindah sentuhan mata
Pangkalnya jauh hujungnya belum tiba


Kadang-kadang bila kita melakukan usaha menarik manusia kembali ke jalan ALlah.. Mahu atau tidak kita akan teruji.. Apabila saya kurang motivasi.. saya suka mendengar bait-bait lagu ini.. Sentiasa mengingatkan saya realiti jalan dakwah.. Semoga ALlah sentiasa memberi saya kekuatan dalam melakukan usaha ini menarik manusia yang leka dengan dunia lalu kembali ke jalanNya..

Doakanlah saya ini.. yang serba kekurangan.. menempuh jalan dakwah.. semoga saya berkorban dan terkorban.. Saya ingin menyeru kepada rakan2 seperjuangan.. semoga kita ikhlas dalam sama2 melakukan usaha islah dan dakwah.. dengan penuh keikhlasan.. Semoga terhindar dari sifat riya' dan sum'ah.. Semoga di mana sahaja bumi yang kita pijak akan sentiasa riuh dengan islah dan dakwah kita.. dalam perjalanan membawa insan yang lalai dan jahil kembali mengenal ALlah.. Perjalanan yang panjang dan jauh.. Namun tidak lain tidak bukan demi mendapat keredhaan ALlah.. Semoga ALlah memberi kita kekuatan dalam usaha ini.. Amin.

Bro Yusry
Hulu Kelang

2 comments:

  1. InsyaAllah... semoga enta dpt trus bjuang.... kita takkan dpt lari dari ujian ALLAH SWT. Sedangkan Rasulullah saw, kekasih Allah pun diuji, inikan kita manusia biasa. bittaufiq wannajah...

    ReplyDelete
  2. buat kata xifu.. lagu 'sekeping'..

    ReplyDelete